سن پدر علیه سلامت کودک
 
درباره وبلاگ


خواندني هايي از زبان مردم -ديدني هاي روز و مطالب جالب
آخرین مطالب
پيوندها
نويسندگان


ورود اعضا:
>

آمار وبلاگ:

بازدید امروز : 59
بازدید دیروز : 66
بازدید هفته : 313
بازدید ماه : 310
بازدید کل : 43049
تعداد مطالب : 298
تعداد نظرات : 54
تعداد آنلاین : 1

مطالب و ديدني هاي روز
مطالب زيبا





سن پدر علیه سلامت کودک
.

سن پدر و نشانگان داون


تحقیقات نشان می دهد افزایش سن مادران احتمال تولد نوزاد مبتلا به نشانگان داون را تا 50 درصد افزایش می دهد. طبق نتایج این مطالعات، ناهنجاری های مادرزادی مانند سندرم داون و لوسمی یا همان سرطان خون دوران کودکی هم، با سن پدر، ارتباط دارد.

 


خطر اوتیسم در کودکان

یک مطالعه که نتایج آن در نشریه «آرشیو روانش ناسی عمومی» منتشر شده است، نشان می دهد که فرزندان پدران سالمند به طور قابل توجهی بیشتر در معرض خطر ابتلا به اوتیسم هستند. احتمال ابتلای کودکانی که پدران 40 ساله دارند به اوتیسم، 6 بار بیشتر از آنها است که پدرانشان زیر 30 سال سن دارند.

بیماری های نادر


شیوع برخی اختلالات نادر مانند نشانگان «مارفان» یا «آکوندروپلازی» (یک اختلال ژنتیکی که روی رشد استخوان تاثیر دارد و شایع ترین اختلال مرتبط با رشد است)، در کودکان پدران مسن بیشتر است. این اختلال در هر یک مورد از هر 25 هزار تولد دیده می شود و هم پسر و هم دختر را مبتلا می کند. برخی از این نقایص به دنبال تغییرات ژنی جدید رخ می دهند و اواخر عمر قابل تشخیص هستند مانند اسکیزوفرنی، تحقیقات تازه دانشمندان دانشگاه کلمبیا روی مردان 50 سال به بالا نشان می دهد احتمال اینکه یک پدر در 45 تا 49 سالگی صاحب فرزند مبتلا به اسکیزوفرنی شود، از پدری که 25 سال یا کمتر دارد، 3 برابر بیشتر است.

کاهش کیفیت اسپرم ها


مطالعات محققان نشان می دهد با افزایش سن، DNA دچار تغییر و شانس باروری در مردان کمتر می شود. حتی هرگونه تغییر در DNA و مواد ژنتیکی اسپرم می تواند به کودک منتقل شود. ناهنجاری ها در تخمک زنان به راحتی قابل تشخیص است اما گاهش تشخیص چنین تغییراتی در مردان سخت تر خواهد بود.

احتمال سقط بیشتر


زنانی که از مردان سالمند باردار می شوند، بیشتر در معرض خطر سقط هستند و خطر سقط با افزایش سن پدر بیشتر می شود. به گفته محققان خطر ازدست دادن نوزاد پدران 40 ساله، 60 درصد بیشتر است. این خطر همچنین وقتی، یک مرد بین 35 تا 39 سال سن دارد، نسبت به زمانی که 25 ساله است، 3 بار بیشتر می شود.

زمانی طولانی برای بارورشدن

مردانی که سن بالایی دارند، مدت بیشتری طول می کشد تا بتوانند همسرشان را بارور کنند. شانس باردارشدن زنانی که همسرشان 5 سال یا بیشتر از آنها بزرگ تر است، کمتر از زنانی است که همسرشان هم سن یا اندکی بزرگ تر از آنهاست، احتمال باردارشدن در مدت 6 ماه تلاش برای بارداری به ازای هر سال که سن یک مرد از 24 سال بیشتر می شود، تا 2 درصد کاهش می یابد.

نمره آپگار پایین تر نوزادان


نمره آپگار نوزدانی که پدران 40 و 50 ساله دارند، پایین تر است. نمره آپگار 5 پارامتر را می سنجد؛ تنفس، ضربان قلب، واکنش ها، توان عضلانی و رنگ پوست که به هر کدام نمره صفر تا 2 داده می شود و بهترین نمره 10 است. آپگار یک دقیقه و 5 دقیقه پس از تولد سنجیده می شود.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







چهار شنبه 19 بهمن 1390برچسب: سن پدر علیه سلامت کودک, :: 8:15 ::  نويسنده : س.برج خانلو